جهان در هزاره سوم

صفحه درسی علوم ارتباطات اجتماعی

جهان در هزاره سوم

صفحه درسی علوم ارتباطات اجتماعی

  • ۰
  • ۰

چرا انسان عصبانی میشود؟

عصبانی شدن نوعی اختلال روانشناختی است که در اثر عدم یادگیری مکانیزم صحیح فکر کردن در شخص بروز میکند. در واقع فرد مهارت روند درست تفکر را نیاموخته است. لذا در مواجهه با پدیده ها عکس العمل سریع و نسنجیده از خود بروز میدهد و اصطلاحاً عصبانی میشود. غالب این افراد پس از گذشت زمان کوتاهی مبادرت به معذرت خواهی میکنند یا لااقل در نزد خود شان عذاب وجدان میگیرند.

مضافاً عصبانی شدن موجب کاهش حافظه میشود.

فشارهای عصبی و عصبانیت بیش از حد و پرخاشگری در سنین جوانی منجر به ضعف حافظه در کهنسالی میشود. در این خصوص توصیه میشود که اگر میخواهید دچار زوال عقل و فراموشی نشوید، از استریس و فشارهای عصبی دوری کنید.

در پژوهش هایی با بررسی رفتارهای جوانان عصبی مشخص شد که به طور خاص در دهه های بعدی زندگی این افراد مشکلاتی نظیر فراموشکاری پدید خواهد آمد. پژوهشگران به منظور بررسی دقیق تاثیر پرخاشگری بر زوال حافظه به بررسی رفتار افراد گوناگون و نگراش خصمانه در آنها پرداخته و در نتیجه مشخص شد که مهارتهای فکری و حافظه در افراد پرخاشگر در بازه زمانی حدود 25 سال بسیار پایین تر از افراد آرامتر است. پرخاشگری، تندخویی و به طور کلی فشارهای عصبی پیری زود رس عقل و ناتوانی مغز در بخاطر سپردن رویدادها را به همراه دارد.

  • ۹۸/۰۱/۱۸
  • احسان اله تاجیک اسمعیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی